سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

پیام های تسلیت به مناسبت درگذشت علامه عسگری

 

پیام تسلیت رییس جمهور

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در پیامی رحلت عالم فرزانه و علامه مجاهد مرحوم آیت الله سید مرتضی عسگری را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، محافل دانشگاهی و خانواده ایشان تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن کامل پیام تسلیت دکتر محمود احمدی‌نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا الله وانا الیه راجعون

رحلت عالم فرزانه وعلامه مجاهد مرحوم آیت الله سید مرتضی عسگری، ثلمه ای عظیم بر عالم اسلام بالاخص حوزه های علمیه و محافل دانشگاهی است.

این علامه بزرگوار سرمنشأ خدمات علمی ارزشمندی در جهت روشنگری و ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند و در این راه متحمل رنج ها و مصائب زیادی شدند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به محضر مقدس حضرت بقیه الله (عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم مسلمانان و خانواده محترم ایشان، علو درجات را برای روح پرفتوح آن عالم فقید از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

اطلاعیه‌ جامعه‌ مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ قم در پی ارتحال علامه عسگری

جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم با صدور اطلاعیه‌ای ارتحال علامه حاج سید مرتضی عسگری را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:ارتحال دانشمند گرانمایه و محقق کوشا و پر تلاش مرحوم علامه حاج سید مرتضی عسگری (ره) موجب تاثر و تاسف عمیق شد.

این عالم پر تلاش و گرانقدر، سالیان متمادی عمر شریف خویش را صرف دفاع از کیان تشییع و ترویج و تعلیم سیره‌ی اهل بیت (علیهم‌السلام) کرد و با ژرف‌نگری و تتبع و تحقیق؛ نقش موثری در توضیح و تبیین تاریخ اسلام ایفا کرد.

حضور محققانه‌ی او در عرصه‌ی علوم متعدد اسلامی نمایانگر عمق توجه و دلبستگی این عالم فرهیخته به مبانی اصیل اسلام ناب بود.

جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم ارتحال این عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و عموم فرهیختگان و ارادتمندان و شاگردان معظم‌له و بیت شریف ایشان تسلیت عرض کرده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند منان مسالت می‌کند.

دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی درگذشت علامه عسگری (ره) را تسلیت گفت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در متن این پیام آمده است:"ارتحال دانشمند فرزانه علامه عسگری (ره) از پیشگامان تقریب مذاهب اسلامی و منادی همبستگی مسلمانان اسباب حزن و اندوه اهل فرهنگ و اندیشه را فراهم آورد. دانشگاه مذاهب اسلامی درگذشت آن عالم سخت کوش و محقق ژرف اندیش را به مقام معظم رهبری و علمای اسلام و پژوهشگران و اندیشه ورزان تسلیت می‌گوید و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و رحمت بی‌کران خواستار است."


 نوشته شده توسط خادم علامه در چهارشنبه 86/11/3 و ساعت 4:35 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 20292
آرشیو
جستجو در صفحه

خبر نامه